Josip Pino Ivančić: DEVASTACIJE na N-to
Avtor: Josip Pino Ivančić
Naslov: DEVASTACIJE na N-to (DEVASTACIJE na N-tu)
Leto nastanka: 2008
Lastnik: Josip Pino Ivančić
Podatki o delu: Intervencija v obliki avtorskega teksta v katalogu razstave Multimeridijan 08
Opis dela:
Projekt problematizira prevladujočo prakso v sistemu organiziranja razstav sodobne umetnosti, kjer umetnik ni deležen honorarja za svoje delo, v nasprotju z drugimi avtorji in izvajalci (kustosi, tehnični sodelavci, prevajalci itd.), ki so za svoje delo plačani. Umetnik je iz tega razloga odklonil sodelovanje na razstavi Multimeridijan 08, ki jo je organiziralo Hrvaško društvo likovnih umetnikov (HDLU) Istre. Svoje kritično stališče je izrazil v tekstu, ki je bil objavljen v katalogu razstave na straneh, namenjenih predstavitvi njegovega projekta. Tekst je bil objavljen v hrvaškem jeziku in angleškem prevodu.
Izjava umetnika v katalogu (hrvaški tekst):
Pozvan od hrvatskog selektora da sudjelujem na izložbi MULTIMERIDIJAN, a bez moguč‡nosti financiranja moje produkcije, ovime ukazujem na neodrživu praksu unutar HDLU-a Istre, koja umjetnicima onemogućava rad, dok su svi ostali sudionici za svoj rad plač‡eni.
Josip Pino Ivančić, Pula
Izjava umetnika v katalogu (slovenski prevod):
Zaradi povabila hrvaškega selektorja k sodelovanju na razstavi MULTIMERIDIJAN, a brez možnosti financiranja moje produkcije, opozarjam na nevzdržno prakso v HDLU Istre, ki umetnikom onemogoča delo, medtem ko so vsi ostali sodelavci razstave plačani.
Josip Pino Ivančić, Pulj
Josip Pino Ivančić (1951)
Z umetnostjo se je začel resneje ukvarjati v šestdesetih na področju kiparstva. Delovanje je razširil na mešane medije, konceptualne pristope in performans. V sedemdesetih je s prijatelji ustvarjal “mental spirit music” ter se ukvarjal s socialno skulpturo. V osemdesetih je deloval v alter-rock skupini “GustapH y njegovi dobry duhovy”, po njenem razpadu pa je ostal na glasbeni sceni kot producent in tehnik. Z likovno umetnostjo se je ukvarjal samostojno in v okviru skupine SubVersIv. V devetdesetih začne spajati medije in sodeluje v mednarodnih multimedijskih projektih kot so Netz/Mreža, Radio ORF (Crossover..), Moment in comunication…, ter ponovno obudi svoje delovanje na področju socialne skulpture.
Vir: katalog razstave Multimeridijan 08
Avtorska biografija – original:
BIOoBIO
Primalno kriknuo u predgodinama R&R u fasadno oker rodilištu, Pula.
Å esdesetih se počinje konkretnije bavitiARTom, skulpturom. Pošto su to čudne godine proširuje si vidike prolazeći kroz i miješajuč‡i medije. Ulazi u konceptualni krug i performance vode.
Sedamdesetih s prijateljima stvara »mental spirit music« a u okružju specifične soc-pol-kult situacije i pod uticajem Beuysa otvara proces »Socijalne skulpture«.
Osamdesetih radi u alterrock grupi »GustapH y njegovi dobry duhovy« a njenim raspadom ostaje i dalje na sceni kao producent/koproducent, tehničar suradjujući s grupama/projektima »Borgesia«, KUD Idijoti, »Messerschmitt«, te novim Pulskim početnicima. Uz to nastavlja svoj likovni dio i sprema vlastite projecte uz vanjsko članstvo u grupi SubVersIv.
Devedesetih se ponovno aktivira na rock sceni u projectu Zhel dok svoju davnu želju za spajanjem svih medija ostvaruje u medjunarodnim novomedijskim projektima: telephone koncert Netz/Mreža, Radio ORF(Crossover), interNet M.M @ P, Moment in comunication.
Pritisnut specifičnim soc-pol-kult okruženjem reaktivira svoj rad na »Socijalnoj Skulpturi« iz prijelaza 70-ete/80-ete.
Novčeke je zaradjivao va TESU Uljanik, sad negdje u fusu, deje pos-v-ud.
Ponosni vlasnik rekorda o posjecenosti jednom dogadjanju/performanceu (cca. 40000 posjetilaca, »Theater like a Life/Life like a Theater ili Zivot je feferon« Pula/Cro a Ti
Sve ostale stupidece i stupidadjine mogu se otcitati i iscitavati u dnevnim, tjednim i periodicnim tiskovinama ovijeh prostora.
Uvršten u »Istarsku enciklopediju«.